نکات و راهنما خرید مبل استیل و سلطنتی

Guide To Buying Steel And Royal Sofa

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400
نکات و راهنما خرید مبل استیل و سلطنتی
در بین انواع مبل هایی که توسط طراحان و تولیدکنندگان مبل طراحی و تولید شده‌اند مبل های راحتی طرفداران بیشتری دارند زیرا تنوع بالای آن ها و قیمت مناسب و ابعاد کوچکتر آنها نسبت به سایر مبل های دیگر باعث شده که این مبل ها طرفداران زیادی داشته باشند. اما هنوز هم مبل های استیل یا سلطنتی و همچنین های کلاسیک طرفداران خاص خودشان را دارند. خیلی از افراد سعی می‌کنند برای خانه‌های مجلل و تشریفاتی خود از مبلمان استیل یا سلطنتی استفاده کنند و می توان گفت که این نوع مبلمان بهترین انتخاب برای مهمانی ها می باشد و جلوه ویژه ای را به سالن پذیرایی شما می بخشد.

تفاوت مبل استیل و سلطنتی

در این بین خیلی از افراد تشخیص نمی دهند که تفاوت هایی بین مبل استیل و کلاسیک وجود دارد و این دو را با هم اشتباه می گیرند، اما باید بدانید که بین این دو دست مبل تفاوتهای وجود دارد و به علت همین تفاوتهاست که این مبل ها به دو دسته تقسیم بندی شده اند. در هر دوی این نوع مبلمان منبت کاری های وجود دارد ولی منبت کاری ها و طرح هایی که روی مبل کلاسیک وجود دارد خیلی ساده تر از مبل استیل است. در مبل های استیل کنده کاری ها و طرح ها خیلی ظریف تر و پیچیده تر از مبل کلاسیک است و در بیشتر مبل های استیل شما می بینید که تاج وجود دارد و این تاج ها معمولا در وسط مبل قرار دارد و بیشتر منبت کاری ها روی تاج پیاده میشود.
ولی از اولین تفاوت های بارز و مشخصی که بین مبل استیل و بقیه مبل ها وجود دارد تعداد اجزای این مبل ها است. معمولا مبل های استیل در قالب های هفت نفره و نه نفره عرضه می شود. افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند هر کدام را که بخواهند تهیه کنند. برای خرید مبلمان حتما به متراژ و فضایی که قرار است مبل در آن قرار گیرد توجه کنید زیرا قرار دادن مبل زیاد در محیط های کوچک باعث میشود که نه تنها محیط زیبا نباشد بلکه آرامش را از محیط می گیرد و تردد افراد دچار مشکل می شود.

اصطلاحات رایج برای خرید مبل استیل

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که به یک فروشگاه برای خرید مبلمان رفته باشید و متوجه شوید که فروشندگان از یکسری اصطلاحات مشخصی برای تبادل اطلاعات در زمینه آن کالای مشخص استفاده می‌کنند و ممکن است برخی از آنها برای شما آشنا نباشد که در این قسمت تصمیم داریم که در مورد این قسمت تصمیم داریم که شما را از این اصطلاحات آگاه کنیم تا وقتی که برای خرید به فروشگاه یا مغازه ای مراجعه می‌کنید آگاهی داشته باشید که وقتی از آنها استفاده می کنند بتوانید بهتر ارتباط برقرار کنید و با آگاهی بیشتری تصمیم گیری کنید.

واحد مبلمان

وقتی که برای خرید مبلمان استیل به یک فروشگاه مراجعه می‌کنید ممکن است که از فروشنده کلمه واحد مبل را بشنوید که خیلی از آن استفاده میکنند و فکر کنید که واحد مبل برابر با تعداد ظرفیت افراد است که مبل می‌تواند روی خود داشته باشد اما اینگونه نیست و واحدهای مبلی به این صورت هستند که مبل یک نفره برابر با یک واحد مبل می باشد و مبل دو نفره معادل یک و نیم واحد است و همچنین در مورد مبل های سه نفره می توانیم بگوییم که این تعداد برابر با 2 واحد خواهد بود. پس یک ست مبلمان هفت نفره شامل یک مبل سه نفره و دو مبل یک نفره و یک مبل دو نفره می شود که اگر محاسبه کنید متوجه می‌شوید که معادل پنج و نیم واحد مبل است.

کلاف مبل

وقتی که در مورد کلاف صحبت می کنیم منظورمان چهارچوب و بدنه اصلی مبل است که معمولا از جنس چوب است و در بعضی از موارد ممکن است از جنس فلز نیز باشد که به این بدنه اصلی و چارچوب مبل کلاف مبل هم می گویند.

مهمترین نکات هنگام خرید مبل استیل چیست؟

وقتی که تصمیم گرفتید برای منزل خود مبل استیل خریداری کنید لازم است به یک سری از نکات توجه داشته باشید تا خرید بهتری را انجام دهید. اولین چیزی که باید به آن توجه ‌کنید اندازه و ابعاد خانه و قسمتی است که قرار است مبلمان در آن قرار بگیرد. از آنجایی که مبل های استیل اندازه های بزرگ تری نسبت به بعضی از مبل های دیگر دارند باید دقت کنید که این مبل ها را برای چه محیطی خریداری می‌کنیم و اگر منزل شما کوچک است سعی کنید از مبل های دیگری برای خانه خود استفاده کنید زیرا مبل استیل باعث می شود که با وجود هزینه زیادی که برای خرید آن پرداخت کرده اید منزل شما زیبا نشود و باعث شلوغ تر به نظر رسیدن خانه شود.
علاوه بر این که مساحت منزل را برای خرید این مبل ها باید در نظر بگیرید یکی دیگر از موارد این است که به اندازه سقف هم توجه کنید و اگر ساکن منزلی هستید که سقف خیلی کوتاهی دارد مبلمان استیل اصلا انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود زیرا مبلمان استیل دارای تاج های نسبتا بلندیست که برای منازلی با سقف بلند مناسب است و به آن زیبایی می بخشد و اگر سقف کوتاه باشد فقط باعث شلوغی و دلگیر شدن منزل شما می شود.
بعد از اینکه تمام فاکتورها را در نظر گرفتید و یک خرید آگاهانه انجام دادید مرحله بعد این است که شما این مبلمان را با اصول و قواعد مشخص در منزل خود بچینید تا بهترین دکوراسیون از قرار دادن آن حاصل شود. توجه داشته باشید وقتی از این مبلمان در قسمت پذیرایی استفاده می کنید وسیله های تزئینی دیگری اطراف آن قرار ندهید زیرا طرح های منبت کاری و ظریف کاری که روی این مبل ها قرار دارد به قدر کفایت زیبایی و جلوه به محیط می بخشد و وجود تزئینات اضافی باعث می‌شود که فضا شلوغ تر به نظر برسد و زیبایی چندانی نداشته باشد و حتی سعی کنید در کنار مبل های استیل از فرش هایی که طرح های خیلی شلوغ و پر نقش و نگار دارند هم استفاده نکنید زیرا یک فضای شلوغی در منزل شما به وجود می‌آید که شما را از آن آرامش و زیبایی که می‌خواستید دور میکند. علاوه بر فرش پرده هم همین ویژگی را باید داشته باشد و بهتر است پرده های خانه هم طرح ها و رنگ شلوغی نداشته باشند تا تناسب بین مبلمان و پرده حفظ شود.

ویژگی های چوب مبلمان استیل

بارزترین ویژگی مبل های استیل این است که در ساختار این مبلمان چوب بسیار زیادی به کار رفته است و بیشترین قسمت این مبلمان را چوب تشکیل می دهد و علاوه بر زیبایی، جنسی که این چوب ها دارند اهمیت بسیار زیادی دارد و چوب های مختلف شرایط ظاهری متفاوتی دارند و می توانند منبت کاری هایی که روی آنها انجام می شود را با کیفیت های مختلفی به نمایش بگذارند به همین علت است که وقتی می‌خواهید مبلی را خریداری کنید حتما توجه داشته باشید که از چوبی در ساخت این مبل استفاده شده باشد که استحکام مناسبی داشته باشد.
ممکن است مشاهده کرده باشید که بعضی از تولید کنندگان به جای اینکه از چوب استفاده کنند از مواد مصنوعی به جای آن استفاده می‌کنند. علت اینکه محصولات آنها از نظر قیمت تفاوت بسیار مشخصی با سایرین دارد این است که آنها از چوب با کیفیت که هزینه نسبتا زیادی را می طلبد استفاده نمی کنند و صرفاً از مواد مصنوعی استفاده میکنند تا فقط جلوی مبل استیل وجود داشته باشد و برای اینکه تشخیص دهید آیا مبل شما از چوب ساخته شده یا از مواد مصنوعی تنها راه تشخیص سریع وزن چوب است زیرا هر چقدر هم سعی کنند که جنس های تقلبی را با کیفیت و نزدیک به جنس های اصل درست کنند باز هم وزن چوب بیشتر از وزن مواد مصنوعی است و باید حتما کلاف مبل را بررسی کنید و بعد خرید را انجام دهید.
کلاف مبل از مهمترین قسمت های یک مبلمان است و همه قسمت های مختلف یک مبل را به هم وصل میکند و هر چه این کلاف کیفیت بیشتری داشته باشد دوام و طول عمر مبل شما هم بیشتر خواهد بود. معمولاً از چوب نراد، گردو و راش در ساخت مبلمان استیل استفاده می کنند و بعضی از تولید کنندگان که سودجو هستند به جای اینکه از این 3 نوع چوب استفاده کنند از چوب سفید استفاده می‌کنند که کیفیت بسیار پایینی دارد و خیلی زود خراب میشود. وقتی که خواستید کلاف مبل را امتحان کنید روی آن بنشینید و مقداری حرکت کنید و اگر دیدید که موقع تکان خوردن شما از مبل صدای جیر جیر می آید این یعنی کلاف مبل از مواد بی‌کیفیت درست شده است و گزینه مناسبی برای خرید نخواهد بود.
از بین انواع کلاغ هایی که در ساخت مبل استیل کار می‌روند بهترینشان کلاف دوبل می باشد. بعضی از تولیدکننده‌ها که از کار خود اطمینان زیادی دارند اجازه می‌دهند که شما کلاف را مستقیماً بررسی کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. اگر این اجازه به شما داده شد سعی کنید مشاهده کنید که کلاف دوبل است یا خیر زیرا این کلاف بهترین نوع کلاف مبل استیل میباشد.
صدای جیرجیر که کمی قبل تر به آن اشاره شد هم می تواند به خاطر کیفیت چوبی باشد که در ساخت آن به کار رفته است و هم می تواند مربوط به قسمت های اتصال قطعات مبل به یکدیگر باشد زیرا اگر قطعات مختلف به اندازه کافی استحکام نداشته باشند و خیلی خوب به هم وصل نشده باشد هم می توانند باعث ایجاد صدای جیر جیر شود و این نیز علتی بر بی کیفیت بودن ساخت مبل میباشد.
سعی کنید همه قسمت های کلاف مبل را بررسی کنید که چوبی که در ساخت آن به کار رفته است فرورفتگی یا خوردگی نداشته باشد و کاملا سالم و یکدست باشد. اگر می خواهید بررسی شما کاملا حرفه ای و بی نقص باشد سعی کنید پایه های مبل را هم بررسی کنید زیرا اگر که پایه های مبل هر گونه مشکلی داشته باشند شما باید از خرید آن صرف نظر کنید زیرا تمام وزن مبل روی پایه های آن است و مهمترین قسمت برای یک مبل داشتن پایه های سالم و با استحکام است و حتما لازم است که جنس بدنه و پایه ها از یک نوع چوب باشد و صرفا برای منحرف کردن مشتری سعی نکنند که در قسمت‌هایی که جلوی دید است از چوب مرغوب استفاده کنند و در سایر قسمت ها چوب بی کیفیت به کار ببرند.
در مورد رنگ چوب که آخرین فاکتور است باید دقت داشته باشید باید گفت که هرچه چوب تیره تر باشد کیفیت بهتری دارد و می تواند مدت زمان بیشتری برای شما کار کند. وقتی که تمام موارد گفته شده را بررسی کردید باید توجه داشته باشید که علاوه بر متریال سازنده مبلمان چیزی که باعث می شود قیمت آن باز هم تغییر کند منبت کاری و ظریف کاری روی مبلمان است. هرچه طرح‌ها ظریف‌تر و کوچکتر باشد یعنی کار بیشتری روی آن انجام شده و قیمت بیشتری خواهد داشت.

رنگ و ورق کاری مبلمان استیل

خیلی از مواردی که تاکنون به آن اشاره کردیم باعث میشود شما انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید اما در کنار تمام آنها رنگ مبل های استیل و ورق کاری هم ویژگی خیلی مهمی است که اگر آن را بررسی کنید خرید مطمئن تری خواهید داشت. پیشتر ها تمام مبل ها با رنگ قهوه ای رنگ می شدند ولی هرچه زمان گذشت تمایل افراد به تنوع رنگ بالا رفت و سعی شده از رنگ های دیگری هم برای رنگ آمیزی مبل های استیل استفاده شود تا افراد با توجه به سلیقه و دکوراسیون کلی منزل بتوانند رنگی که مدنظرشان است را تهیه کنند.
رنگ آمیزی مبلمان با دو روش انجام می‌شود که در این روش ها از رنگ پلی استر استفاده می شود که در برابر حرارت و رطوبت و چربی مقاومت بالایی دارد و یا اینکه ورق کاری می شود که معمولا از ورق طلا استفاده میکنند که خیلی نازک می باشد و یک لایه زرورقی روی رنگ اصلی مبل گذاشته می‌شود که معمولاً در رنگ های مسی، طلایی و نقره ای عرضه می شود که باعث جلوه بخشیدن به ظاهر این نوع مبلمان می‌شود.

پارچه مبلمان سلطنتی

همانطور که کلاف و چهارچوب مبل در استحکام و کیفیت مبلمان تاثیر زیادی دارد پارچه ی مبل های سلطنتی هم در جلوه و زیبایی آن تاثیر چشمگیری دارد و پارچه هایی که در ساخت مبل های استیل استفاده می شوند جلوه های بسیار زیبایی دارند و تنوع بالایی دارند و اخیراً از پارچه های نانو برای ساخت برای روکش مبل های استیل زیاد استفاده می شود. یکی از ویژگی این پارچه ها این است که آب نمی تواند در این پارچه ها نفوذ کند. همچنین از دیگر ویژگی های پارچه های نانو این است که ضد لکه ضد چروک و ضد بو و باکتری است و استحکام بالایی دارد و دیرتر رنگ خود را از دست میدهد ولی قیمت بالایی دارد که با توجه به ویژگی هایی که گفتیم منطقی به نظر می رسد. البته شما می توانید از پارچه هایی که قیمت خیلی کمتری دارند و زیبا هستند هم استفاده کنید و در عوض از یک خیاط بخواهید که برای مبلمان شما روکش پلاستیکی یا پارچه ای تهیه کند تا از آسیب رسیدن به مبلمان جلوگیری کنید.

قیمت مبلمان استیل

به علت متریالی که در ساخت مبل های استیل بکار میرود و چوب های بادوام و همچنین ظرافت کاری ها و منبت کاری که روی این مبل ها صورت می گیرد قیمت این مبل ها در مقایسه با سایر مبلمان دیگر کمی بالاتر است و کف قیمت این مبل ها حدود 5 میلیون تومان است و هرچه چوبی که در این مبل ها به کار می رود با کیفیت تر باشد و به دنبال آن پارچه ای هم که رویه مبل ها کشیده می شود مرغوب تر باشد قیمت مبل بالاتر می رود و حداکثر تا 35 یا 40 میلیون هم می رسد.

گارانتی و ضمانت نامه مبل استیل

خیلی از فروشندگان از ضمانت نامه و گارانتی صحبت می کنند اما پای استفاده از گارانتی که به میان می آید نمی توان از آن استفاده کرد. پس سعی کنید یا محصولی بخرید که نیاز به استفاده از گارانتی نباشد یا گارانتی قابل اعتمادی داشته باشد.

روش اصولی و قواعد چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی

مبلمان سلطنتی ابهت و زیبایی چشم گیری دارند و قادرند که نقطه کانونی محیط منزل شما باشند. بهترین پیشنهادی که میتوان برای چیدمان مبلمان سلطنتی در انواع محیط ها داد، سبک متقارن و قرینه است که باعث می شود دکوراسیون اشرافی تر و لوکس تر به نظر برسد. برای چیدمان صحیح قطعه سه نفره مبل را اول از همه در جای مناسب قرار دهید و بعد از آن سایر قطعات را در جای مناسبی قرار دهید.
اگر اتاق شما مستطیلی شکل باشد چیدمان آن کمی سخت و چالش برانگیز خواد بود. اگر درچیدن وسایل اشتباه کنید و بر اساس قوانین و اصول نباشد ممکن است فضای خانه ی شما را شبیه به یک راهروی شلوغ کند که نه تنها زیبا نیست بلکه شبیه به خانه و نشیمن هم نخواهد بود. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط ما در همین زمینه را مطالعه کنید.

برای منزل شما مبل استیل بهتر است یا راحتی؟

بیشتر مبل های سلطنتی نسبت به سبک‌های دیگر مبلمان تفاوت های بارزی دارند که باعث می شود با وجود آن ها ظاهر و دکوراسیون خانه لوکس تر به چشم بیاید که علت محبوبیت آن ها نیز همین جلوه گری است که باعث می شود خانواده ها این هزینه را بپردازند تا در عوض دکوراسیون منحصربفردی در خانه داشته باشند. اما اینکه مبل های استیل زیبا هستند دلیل کافی برای خرید آن ها نیست و باید با محیط شما همخوانی داشته باشند تا زیبایی خود را نشان دهند. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط ما در همین زمینه را مطالعه کنید.

ایده های جذاب چیدمان مبلمان استیل و راحتی کنار هم

کسانی که ساکن منازل با متراژ بالا هستند و تمایل دارند در منزل خود از هر دو نوع مبل استیل و راحتی در کنار هم استفاده کنند معمولا برای چیدمان آن ها دچار سردرگمی می‌شوند و نمی دانند که این دو دست مبل را به چه نحوی کنار هم قرار دهند که جلوه زیباتری داشته باشد. اگر بخواهید در یک محیطی از دو سرویس مبلی که با یکدیگر متفاوت هستند هم از نظر ظاهر و هم از نظر سبک، بهتر است قسمتی که به طور روزمره از آن استفاده می کنید را به عنوان فضای نشیمن در نظر بگیرید و یک قسمتی را به مهمانی های خاص و نشست های رسمی تر اختصاص دهید. با این کار در قسمت نشیمن مبل راحتی و در قسمت مهمانی های رسمی مبل استیل را قرار دهید تا همه چیز تناسب خودش را داشته باشد. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط ما در همین زمینه را مطالعه کنید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید
نکات و راهنما خرید مبل استیل و سلطنتی نکات و راهنما خرید مبل استیل و سلطنتی نکات و راهنما خرید مبل استیل و سلطنتی نکات و راهنما خرید مبل استیل و سلطنتی
راه ارتباطی با «مبل سپهر»

آدرس : قم ، بنیاد ، خیابان شهیدان همتی ، کوچه 8 ، پلاک 29 ، طبقه همکف

پست الکترونیکی : info@mobl-sepehr.ir

تلفن پشتیبانی : 02532705305

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
ای نماد - مبل سپهر
رسانه های دیجیتال - مبل سپهر
تمامی کالاها و خدمات این وب سایت ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سایت «مبل سپهر» میباشد